výborně
Výroky "slavných" aneb Co jsme také řekli a napsali...
1.
EM: Kterou činnost vykonáváte stereotypně?
Žákyně: Já obden kydám křečka.
2.
EM: A můžeš tedy slovo "vykrkat" použít v nějaké smysluplné větě?
Žákyně: Jo, třeba... Vykrkal abecedu.
3.
EM: Vyskloňuj slovo "uši".
Žák: 1. pád - to ušo...
4.
EM: Napište co nejvíce slov s předponami VY/VÝ.
Žák (čte): ...vyskočit, vytáhnout, vynice*, vynař*, vynařka*... (slova s hvězdičkou jsou gramaticky špatně, pozn. autora)
EM: Vinice? A co je v tomto slově kořenem?
Žák: "Nic".
5.
EM: Co podle vás můžeme považovat za umělecký předmět?
(Žáci jmenují různé věci...)
Žák: Taky zvíře.
EM: Jak to myslíš?
Žák: No, třeba jak se narodilo to tele s dvěma hlavami.
6.
Ja byl ekspert na englyckou chramatiku: "Breakfast his in eats he the kitchen." (= He eats his breakfast in the kitchen.)
7.
EM: Které literární žánry jste se měli naučit?
Žák (jmenuje): Pohádka, povídka, román, báje, balalajka...
8.
(Hodina ČJ - mluvnice, čteme text, vyhledáváme a určujeme přídavná jména).
EM: ...pokračuj, prosím.
Žákyně: "(Ko-)Kosové si patrně našli lepší jahody v některé sousední zahradě..."
9.
(Čteme v Čítance text Slavík a růže: "...Vlasy má tmavé jako květy hyacintu a rty rudé jako ta růže, po které touží; ale vášní mu pobledla tvář, že je jako ze slonoviny..."
EM: Jaká je chlapcova tvář, když vypadá jako ze slonoviny?
Žákyně: Tvrdá...
10.
Píše se e-mail fun girl Sally. Ve vámi vytvořených textech se také objevilo...
Žákyně: What do you have get a pet?
Co by to tak asi mělo znamenat... (pozn. autora...no, spíše povzdech autorky...tj. mě...tj. EM)
11.
Didushka ze 7.C je neustále vídána ve společnosti dvou žáků ze 6.B (Mirouška N. a Jeníčka B.). Dnes (tj. 27/09/2007) jsem ji s nimi při cestě ze školy opět viděla. Následoval velmi oduševnělý rozhovor…
EM: A opět s Novákem a Bašusem.
Di: To není Novák a Bašus!
EM: A kdo to tedy je?
Di: To jsou kamarádi.
EM: Vždyť říkám, Novák a Bašus.
Mirek: Ne Novák a Bašus, ale Mireček a Honzíček.
12.
EM: Co může být výsledkem pracovní činnosti?
(Žáci jmenují různé věci.)
Žákyně: Mimino.
EM: Do příští hodiny mi přineseš popis pracovního postupu, při kterém vzniká mimino.
(O pár dní později…)
Žákyně: Dítě se narodí, když se muž a žena rozhodnou k pohlavnímu vztyku…
13.
Probíráme absolutismus ve Francii za vlády Ludvíka XIV. Značnou část hodiny věnujeme hospodářské politice a merkantilismu (vysvětlujeme tento pojem, dáváme si příklady, čteme o něm v učebnici) Blíží se závěr hodiny…
EM: Odpovězte na kontrolní otázky v učebnici. Otázka druhá zní: Co je to merkantilismus?
(Hlásí se jeden žák.)
Žák: Paní učitelko, a co je to ten merkantilismus?
14.
Napište větu, ve které použijete zadanou částici.
Žákyně: No dobrý zase jako já to asi vim ne?
15.
Písemná práce ze slovíček – slovíčko klavír a tučňák:
Žák 1: Clavire,
Žáků několik: pingví.
16.
EM: How do you say „kouzelný“ in English?
Žák: I don´t know… Fuk?!
17.
EM: S jakými žádostmi se můžete ve vašem životě setkat?
Žák: Žádost o výkupné
18.
EM: Vytvořte větu, ve které by citoslovce fungovalo jako přísudek.
Žák: Kráva bů tráva.
19.
EM: A autor se jmenuje jak?
Žákyně: Strakatý pes na břehu moře
20.
EM: Ve kterém díle se setkáte s postavou Frodo Pytlík?
Žákyně: Ferda Mravenec
21.
EM: Jak se jmenoval politik 19. století, autor Dějin národa českého v Čechách i v Moravě?
Žákyně: Jó…ten…Zeman!
Diskuze: Výroky "slavných"
Datum: 24.05.2018