Výroky "slavných" aneb Co jsme také řekli a napsali...

1.

EM: Kterou činnost vykonáváte stereotypně?

Žákyně: Já obden kydám křečka.

2.

EM: A můžeš tedy slovo "vykrkat" použít v nějaké smysluplné větě?

Žákyně: Jo, třeba... Vykrkal abecedu.

3.

EM: Vyskloňuj slovo "uši".

Žák: 1. pád - to ušo...

4.

EM: Napište co nejvíce slov s předponami VY/VÝ.

Žák (čte): ...vyskočit, vytáhnout, vynice*, vynař*, vynařka*... (slova s hvězdičkou jsou gramaticky špatně, pozn. autora)

EM: Vinice? A co je v tomto slově kořenem?

Žák: "Nic".

5.

EM: Co podle vás můžeme považovat za umělecký předmět?

(Žáci jmenují různé věci...)

Žák: Taky zvíře.

EM: Jak to myslíš?

Žák: No, třeba jak se narodilo to tele s dvěma hlavami.

6.

Ja byl ekspert na englyckou chramatiku: "Breakfast his in eats he the kitchen." (= He eats his breakfast in the kitchen.)

7.

EM: Které literární žánry jste se měli naučit?

Žák (jmenuje): Pohádka, povídka, román, báje, balalajka...

8.

(Hodina ČJ - mluvnice, čteme text, vyhledáváme a určujeme přídavná jména).

EM: ...pokračuj, prosím.

Žákyně: "(Ko-)Kosové si patrně našli lepší jahody v některé sousední zahradě..."

9.

(Čteme v Čítance text Slavík a růže: "...Vlasy má tmavé jako květy hyacintu a rty rudé jako ta růže, po které touží; ale vášní mu pobledla tvář, že je jako ze slonoviny..."

EM: Jaká je chlapcova tvář, když vypadá jako ze slonoviny?

Žákyně: Tvrdá...

10.

Píše se e-mail fun girl Sally. Ve vámi vytvořených textech se také objevilo...

Žákyně: What do you have get a pet?

Co by to tak asi mělo znamenat... (pozn. autora...no, spíše povzdech autorky...tj. mě...tj. EM)

11.

Didushka ze 7.C je neustále vídána ve společnosti dvou žáků ze 6.B (Mirouška N. a Jeníčka B.). Dnes (tj. 27/09/2007) jsem ji s nimi při cestě ze školy opět viděla. Následoval velmi oduševnělý rozhovor…

EM: A opět s Novákem a Bašusem.

Di: To není Novák a Bašus!

EM: A kdo to tedy je?

Di: To jsou kamarádi.

EM: Vždyť říkám, Novák a Bašus.

Mirek: Ne Novák a Bašus, ale Mireček a Honzíček.

12.

EM: Co může být výsledkem pracovní činnosti?

(Žáci jmenují různé věci.)

Žákyně: Mimino.

EM: Do příští hodiny mi přineseš popis pracovního postupu, při kterém vzniká mimino.

(O pár dní později…)

Žákyně: Dítě se narodí, když se muž a žena rozhodnou k pohlavnímu vztyku…

13.

Probíráme absolutismus ve Francii za vlády Ludvíka XIV. Značnou část hodiny věnujeme hospodářské politice a merkantilismu (vysvětlujeme tento pojem, dáváme si příklady, čteme o něm v učebnici) Blíží se závěr hodiny…

EM: Odpovězte na kontrolní otázky v učebnici. Otázka druhá zní: Co je to merkantilismus?

(Hlásí se jeden žák.)

Žák: Paní učitelko, a co je to ten merkantilismus?

14.

Napište větu, ve které použijete zadanou částici.

Žákyně: No dobrý zase jako já to asi vim ne?

15.

Písemná práce ze slovíček – slovíčko klavír a tučňák:

Žák 1: Clavire,

Žáků několik: pingví.

16.

EM: How do you say „kouzelný“ in English?

Žák: I don´t know… Fuk?!

17.

EM: S jakými žádostmi se můžete ve vašem životě setkat?

Žák: Žádost o výkupné

18.

EM: Vytvořte větu, ve které by citoslovce fungovalo jako přísudek.

Žák: Kráva bů tráva.

19.

EM: A autor se jmenuje jak?

Žákyně: Strakatý pes na břehu moře

20.

EM: Ve kterém díle se setkáte s postavou Frodo Pytlík?

Žákyně: Ferda Mravenec

21.

EM: Jak se jmenoval politik 19. století, autor Dějin národa českého v Čechách i v Moravě?

Žákyně: Jó…ten…Zeman!

Diskuze: Výroky "slavných"

Datum: 24.05.2018

Vložil: hehexd

Titulek: nice one

výborně